April 4, 2009

Hati..

Hati, fikiran dan perasaan berkait rapat antara satu sama lain. Bila hati menginginkan sesuatu, perasaan akan memaksa fikiran untuk mendapatkannya..Betul ke ''ikut kata hati, mati?'' Aku pun x pasti..Kalau x ikutkan hati, pasti perasaan akan gundah gulana, fikiran x menentu. Kita memang boleh tipu satu dunia, tapi kita xkan pernah sekali boleh menipu diri sendiri..Kita tahu apa yang kita mahukan, walaupun kita sendiri tahu apa yang kita nak akan melukakan hati kita satu hari nanti..

Cinta..aku pernah bercinta,.pernah merasa disayangi, dicintai..Pasti semua orang menginginkan sesuatu perhubungan itu kekal sehingga ke akhir hayatnya..Did u ever fall in love with the wrong guy???...Yes, i did..

Kalau orang kata cinta itu buta,. maka buta lah mata, hati dan perasaannya...Salah atau tidak, kita tidak berhak untuk menghukum apatah lagi menghina..Cinta yang datang tidak pernah kita jangkakan..Tetapi,. semuanya bergantung pada kekuatan hati untuk menerima atau menolak cinta itu..Berdoa lah padaNYA, agar sentiasa dijauhkan daripada kesakitan dunia dan akhirat..

Sayang dan cintailah orang yang sentiasa dekat denganmu,.sayang dan cintailah orang yang ikhlas denganmu..Insyallah, dengan doa dan usaha..pasti dia sememangnya untukmu...

0 comments:

Post a Comment