June 15, 2009

Dealova..

Susah ke nak memahami "stranger" yang hanya baru beberapa bulan kita kenal?? Lebih2 lg dat "stranger" dah membuat hati kita x tenang, fikiran asyik melayang padanya..Huh!!Bagi aku,. nak memahami seseorang bukan senang, berbulan, bertahun pun kita kenal.,belum tentu kita kenal dia sepenuhnya..Diri kita sendiri pun bukan senang untuk dia faham dan kenal betul2..Salah faham, pergaduhan kecil dalam hubungan adalah perkara biasa dalam hubungan..Baik yang belum berkahwin ataupun yang sudah berkahwin..Faham antara satu sama lain amat penting dalam hubungan,.bila ucapan atau tingkah laku disalah ertikan, pasti akan timbul pergaduhan..

Hati sedih bila orang yang kita sayang tidak memahami apa yang kita maksudkan dalam ucapan kita..Bila perkara seperti ini berlaku dalam hidup aku,.aku lebih suka diam..dan esok harinya aku akan lupakan perkara itu..Tidak semua perkara atau masalah boleh diselesaikan dengan cara berbincang,.adakalanya lebih baik diam..dan biarkan perkara itu luput dari ingatan..X semua org boleh faham dengan cara kita,.tp itulah kita...itulah yang dia perlu terima dan cuba untuk faham kita..


--------------------------------------------ms diyana------------------------------------------


p/s: I'm sorry if i hurt u with my word,.but..u did the same thing dear.. :(

1 comments:

Anonymous said...

heyh..suker jek sakitkan ati kakak aku nie..
ni yg marah nie!! ish..

Post a Comment