March 18, 2009

Citer Lama..

Erm..hari ni aku nk tulis sal 'citer lame'..ade org suka citer lame..ade jgk org x suka sal citer lama..Tapi bagi aku citer lame ni kdg2 boleh digunakan sebagai panduan utk masa depan..Sesetengah orang berpendapat., "citer2 lame tu xyah la ko kenang2kan,.pandang depan jgn pandang ke belakang" ..Betul tu..memang betul,.cuma x semua perkara atau citer lama kita kena tinggalkan di belakang..x kesah la pasal kenangan2 masa kecik ke, masa time study dulu ke, masa ngn si polan ni ngan si polan tu ke..Benda yang baik kita kena jadikan sebagai teladan, benda yang tak baik kita tinggalkan la..Kalau nak angkut jugak, lantak la..hahahahaha..ko nye pasal la..

Hari ni ade la sorang member aku tegur aku..katanya aku ni x abis2 lg ke dengan citer lama..n he said.."kelakar la"..Aku x marah pun dia cakap cam tu,. bg aku berkawan dengan "bekas teman lelaki" tidak menjadi satu kesalahan, sebab even dia dh xde pape ngn kita,.dia still kita nye kawan..lain la klau dia mmg xnk berkawan ngn kita..tu lain citer..Berkawan dengan "bekas teman lelaki" x bermakna aku still sayang or nak balik ke pangkuan ke ape,.but dats called "friendship" ..xtau la dia komen tu ada unsur cemburu ke ape..itu bukan aku nye hal..

Kita baik dengan seseorang tidak semestinya sayang/cinta,.mungkin kita sekadar suka berkawan dengannya..Jangan salah sangka dengan setiap tingkah laku atau kata2 yang dilafazkan,.kerana x semua yg dilafazkan/dilakukan itu mempunyai maksud tersirat..tetapi yang paling utama..semuanya kerana "ikhlas" dan "persahabatan"...

0 comments:

Post a Comment