March 7, 2009

masih single...Kenapa ye??

Rasanya ramai perempuan2 di luar sana yang masih single tertanya-tanya kenapa masih belum menemui insan yang benar2 mencintaimu..Semestinya aku juga tergolong dalam golongan itu..huhuhu..Teman-teman yang lain sudah pun menemui soulmate masing2, tetapi kita tetap bersendiri..Kadangkala aku juga terfikir, "apa kurangnya aku berbanding dia?", "apa lagi yang dia mahukan"...
Kita seringkali tercari-cari di mana silap dan kekurangan diri..

Mungkin ini sebabnya.....

1) Banyak membebel
-Kadangkala teguran yang bersifat 'mengambil berat' disalah tafsir oleh kaum lelaki. Aku sendiri pernah dilabelkan oleh my exbf,.katanya aku ni "bising"..bila banyak tanya kata banyak bebel, bila x tanya kata kita tidak mengambil berat..Walaubagaimana pun teguran itu mesti kena pada waktu dan dengan cara yang betul dan yang paling penting jangan sesekali mencampuri urusan peribadinya.

2) Curiga & Cemburu Buta
-Si dia pasti runsing dan rimas apabila kita sering menyerangnya dengan soalan bertubi-tubi membuatkan si dia bosan untuk memberikan penjelasan. Walaupun hanya perkara kecil, ia diperbesar2kan. Jika kamu dan dia masih dalam proses mengenali hati budi, sudah semestinya tidak semua rahsia peribadinya dilaporkan. Lelaki tidak akan selesa apabila kita bersikap terlalu cemburu buta.

Mungkin ada lagi sebab2 yang lain kenapa "masih single"..Bagi aku 2 sebab ini yang paling mempengaruhi dalam perhubungan..

Setiap teguran dan rasa cemburu itu tanda kasih dan sayang kita terhadapnya..but it depends on how we control it..

7 comments:

Anonymous said...

check this blog out..
www.reenkyra.blogspot.com

Anonymous said...

ak nie adek mg yg comey...heheheh

Ladyana Diyana said...

oh tq utk blog yg berguna tu..hehehe

Anonymous said...

em..almost 95% betul sbb2 yg kamu bagi..huhu..i'm sorrryyyy...

Anonymous said...

hahahha...

mrsRons said...

hardly agree wit reason no 1

Ladyana Diyana said...

demo suko membebel ko...hahahahaha tp ali x reject pong

Post a Comment